Katarzyna Kubacka-Michalik – Powiatowy Rzecznik Konsumentów
pokój nr 7
tel. 67 26 80 516
e-mail: rzecznikkonsumenta@wagrowiec.pl
Olga Bijan - Podinspektor
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wągrowcu udziela porad i przyjmuje interesantów osobiście od wtorku do czwartku.
Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wągrowcu czynne jest od poniedziałku do piątku.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wągrowcu udziela porad i informacji oraz występuje do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów zamieszkujących na terenie powiatu wągrowieckiego.
Wnioski oraz wiadomości e-mail nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania pozostawione będą bez rozpoznania.
Podstawę prawną działania Powiatowego Rzecznika Konsumentów stanowią przepisy Ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów.
Do zadań rzecznika należy w szczególności:
- zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony konsumentów;
 - występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów i praw konsumentów;
 - udzielanie konsumentom pomocy przy dochodzeniu roszczeń na drodze sądowej;
 - prowadzenie edukacji konsumenckiej;
 - współdziałanie z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Inspekcją Handlową, organizacjami konsumenckimi i innymi instytucjami;
 - występowanie z wnioskiem o ukaranie w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów;
 - wykonywanie innych zadań określonych w przepisach.
 
Rzecznik Konsumentów nie ma uprawnień kontrolnych, nie orzeka w sprawach, nie wydaje decyzji administracyjnych, nakazów ani zakazów, nie nakłada kar.
Proponowany wzór wniosku o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika do pobrania poniżej.
- Rzecznik wniosek.pdf (PDF) 224.6kB
 - Rzecznik wniosek.rtf (RTF) 49.92kB