Biuletyn Informacji Publicznej
Powiat Wągrowiecki

Wyszukiwarka

Odnośniki

Kalendarium

« poprzedni miesiącpaździernik 2023» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.wagrowiec.pl

Treść strony

Podstawa prawna: art. 6 ustawy z dnia 24 lutego 1989 r. o zmianie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników i członków ich rodzin oraz o podatku rolnym (Dz. U. Nr 50 poz. 291 z 2008 r.), art. 118 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 roku o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. Nr 91 poz. 578 z 1989 r. ze zmianami).

I. WYMAGANE DOKUMENTY
1. Wniosek o nieodpłatne przeniesienie prawa własności gruntu pod zabudowaniami lub działki emerytalnej, które wchodziły w skład gospodarstwa rolnego przekazanego na rzecz Skarbu Państwa w zamian za rentę.
2. Decyzja o przekazaniu gospodarstwa rolnego za rentę.

II. OSOBY UPRAWNIONE
1. Osoby, które przekazały gospodarstwo rolne na rzecz Skarbu Państwa w zamian za rentę.
2. Współmałżonkowie osób wymienionych w pkt. 1
-  w przypadku działek emerytalnych i budynków pozostawionych do dożywotniego użytkowania nie wymaga się załączników,
-  w przypadku budynków wyłączonych z przejęcia na rzecz Skarbu Państwa do wniosku należy dołączyć postanowienie sądu o nabyciu praw do spadku.
3. Zstępni osób wymienionych w pkt. 1
-  w przypadku działek emerytalnych i budynków pozostawionych do dożywotniego użytkowania wymagane jest potwierdzenie użytkowania przedmiotowej nieruchomości oraz dokumenty potwierdzające pokrewieństwo,
-  w przypadku budynków wyłączonych z przejęcia na rzecz Skarbu Państwa do wniosku należy dołączyć postanowienie sądu o nabyciu praw do spadku.
4.  Właściciele budynków, które wchodziły niegdyś w skład gospodarstwa rolnego przekazanego na rzecz Skarbu Państwa za rentę, a nie będące spokrewnione z osobą przekazującą – załącznikiem jest wówczas odpis z księgi wieczystej budynkowej,
-  do wniosku należy dołączyć dokumenty, na podstawie których wnioskodawca stał się właścicielem budynków.

III. OPŁATY
10 zł za wydanie decyzji

IV. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
do 30 dni

V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Wydział Gospodarki Nieruchomościami, pokój nr 6
Telefon kontaktowy: 67 268 05 45

VI. TRYB ODWOŁAWCZY 
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Starosty Wągrowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Metryka

  • opublikował: Kinga Basiura
    data publikacji: 2015-05-27 14:25
  • zmodyfikował: Dariusz Trojanowski
    ostatnia modyfikacja: 2019-10-02 08:47

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 66754
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2019-10-02 08:47:27