Informujemy, że w dniu 18 lipca 2014r. weszła w życie ustawa z dnia 14 marca 2014r. o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych (Dz. U. z 2014r. poz. 498), zgodnie z którą przeprowadzenie zbiórki publicznej będzie odbywać się po jej zgłoszeniu przez organizatora zbiórki i zamieszczeniu informacji o zgłoszeniu przez Ministra Administracji i Cyfryzacji na ogólnopolskim elektronicznym portalu zbiórek publicznych. Zgłoszenia dokonywane będą na drukach zgodnych z rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 09 czerwca 2014r. (Dz. U. z 2014r., poz. 833) w sprawie wzorów dokumentów dotyczących zbiórek publicznych.
Szczegółowe informacje dotyczące nowych zasad prowadzenia zbiórek publicznych znajdują się na stronie internetowej Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji mac.gov.pl/zbiorki
Pozwolenia na przeprowadzenie zbiórek publicznych wydane przed dniem wejścia w życie nowej ustawy zachowują ważność przez okres, na jaki zostały udzielone.