Szybkie linki

Menu strony

Informacje

ilość odwiedzin tej strony: 288
ostatnia aktualizacja tej strony:
2015.05.27 14:25
ostatnia aktualizacja w BIP:
2017.03.21 14:07

Treść strony

Podstawa prawna: art. 6 ustawy z dnia 24 lutego 1989 r. o zmianie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników i członków ich rodzin oraz o podatku rolnym (Dz. U. Nr 50 poz. 291 z 2008 r.), art. 118 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 roku o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. Nr 91 poz. 578 z 1989 r. ze zmianami).

I. WYMAGANE DOKUMENTY
1. Wniosek o nieodpłatne przeniesienie prawa własności gruntu pod zabudowaniami lub działki emerytalnej, które wchodziły w skład gospodarstwa rolnego przekazanego na rzecz Skarbu Państwa w zamian za rentę.
2. Decyzja o przekazaniu gospodarstwa rolnego za rentę.

II. OSOBY UPRAWNIONE
1. Osoby, które przekazały gospodarstwo rolne na rzecz Skarbu Państwa w zamian za rentę.
2. Współmałżonkowie osób wymienionych w pkt. 1
-  w przypadku działek emerytalnych i budynków pozostawionych do dożywotniego użytkowania nie wymaga się załączników,
-  w przypadku budynków wyłączonych z przejęcia na rzecz Skarbu Państwa do wniosku należy dołączyć postanowienie sądu o nabyciu praw do spadku.
3. Zstępni osób wymienionych w pkt. 1
-  w przypadku działek emerytalnych i budynków pozostawionych do dożywotniego użytkowania wymagane jest potwierdzenie użytkowania przedmiotowej nieruchomości oraz dokumenty potwierdzające pokrewieństwo,
-  w przypadku budynków wyłączonych z przejęcia na rzecz Skarbu Państwa do wniosku należy dołączyć postanowienie sądu o nabyciu praw do spadku.
4.  Właściciele budynków, które wchodziły niegdyś w skład gospodarstwa rolnego przekazanego na rzecz Skarbu Państwa za rentę, a nie będące spokrewnione z osobą przekazującą – załącznikiem jest wówczas odpis z księgi wieczystej budynkowej,
-  do wniosku należy dołączyć dokumenty, na podstawie których wnioskodawca stał się właścicielem budynków.

III. OPŁATY
10 zł za wydanie decyzji

IV. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
do 30 dni

V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, pokój nr 1
Telefon kontaktowy: (0 67) 268-05-45

VI. TRYB ODWOŁAWCZY 
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za pośrednictwem Starosty Wągrowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

  • opublikował: Kinga Basiura
    data publikacji: 2015-05-27 14:25

Załączniki

Adres

Starostwo Powiatowe w Wągrowcu

ul. Kościuszki 15, 62-100 Wągrowiec

tel. 67 26 80 515, fax 67 26 27 888, email: sekretariat@wagrowiec.pl

 

Kontakt

NIP POWIATU: 766-196-31-01

NIP STAROSTWA: 766-16-39-406

REGON: 570799496

NR POWIATU WAGROWIECKIEGO W SYSTEMIE TERYT: 3028

Godziny

Godziny otwarcia urzędu


Poniedziałek 8:00 - 16:00
Wtorek - Piątek 7:30 - 15:30

Wydział Komunikacji obsługuje interesantów w godzinach od 8:00 do 14:00,

w poniedziałki od 8:00 do 16:00.

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj oświadczenie o dostępności
zamknij
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.